Laatste dag

10 mei 2010 - Jingshan Park, China

Aaahhh, vandaag is alweer onze laatste dag van deze geweldige vakantie. Tja, wat gaan we doen? Geen idee eigenlijk.

De meiden hadden vanmorgen weer een uitgebreide knutselclub voor zichzelf georganiseerd. Daarvan heeft Louis handig gebruik gemaakt door in z'n eentje op stap te gaan en Silk Street leeg te kopen. Het is 'm bijna gelukt overigens... Dus de meiden hebben voor op de terugweg voldoende muziek op hun nieuwe "iPod shuffle" (voor opa en oma: een soort Walkman, maar dan in het formaat van een half luciferdoosje en met ong. 5 uur muziek).

's Middags toch maar even op stap. Het was prachtig weer en daar moeten we nu nog even van genieten. Dus op naar Jingshanpark, een heuvel achter de Verboden Stad waar je, volgens onze vriend Lonely Planet, een prachtig uitzicht schijnt te hebben. Eerst een stukje met de metro, daarna langs de Verboden Stad lopen (da's toch nog wel een eind) en vervolgens de heuvel op. Onze moeite werd rijkelijk beloond met inderdaad een prachtig uitzicht. Gelukkig was het een heldere dag, zodat er ook echt wat te zien was. Kijk maar op de foto's. Op eentje is met een rode pijl aangegeven waar ons hotel zich ongeveer bevindt. De andere foto is van de hele Verboden Stad. Ook van boven prachtig om te zien, nietwaar?

Via DE winkelstraat van Beijing (Wangfujing dajie) zijn we terug naar de metro gegaan. Daarna naar het hotel. Toen was het de beurt aan Yvonne om de rest van Silk Street leeg te kopen. Da's gelukt. Alle Chinese hebbedingen liggen in ons appartement, te wachten op een plekje in de koffer (tja, da's ook nog zoiets...).

Morgenochtend na het ontbijt inpakken en op naar Nederland. Met gemengde gevoelens. Fijn om weer naar huis te gaan. Jammer dat deze vakantie ten einde is. 't Was zo leuk om met z'n 4-en deze stad te verkennen.... We hebben het echt fantastisch gehad.

Tot gauw in Nederland!!!

PS: Kijk op de kaart. Dan zie je alle plekken die we hebben bezocht. En we zijn inmiddels zelfs in staat video's te maken en op dit weblog te plaatsen!

1. Dorothée,Marco,Eva, Miguel en Carmen:
    10 mei 2010
    Vakantie vliegt altijd voorbij....maar je hebt wel hele mooie herinneringen met zijn 4-en van een heel bijzonder reis.
    Alvast een hele goede terugreis gewenst zonder as-wolken!
    Groetjes van ons allen.