Dierentuin

9 mei 2010 - Beijing Zoo, China

Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest. We kwamen (natuurlijk) vooral voor de panda's en het aquarium, maar hebben nog veel ander moois gezien.

Het weer was vanochtend niet echt geweldig. Fris, bewolkt en een flinke wind (dus stof). Dus Louis had zowaar een lange broek aan en de dames hadden een vestje mee. Even wennen. Later op de dag werd het trouwens zonniger én het is de hele dag droog gebleven. Prima weer voor een dagje dierentuin dus.

Bij de ingang zagen we al dat we niet de enigen waren met dit plan. Tjonge, wát een drukte. Maar eenmaal binnen viel het gelukkig mee. Een ander voordeel: we zijn vrij groot vergeleken met de Chinezen en kijken makkelijk over anderen heen (zelfs ik!). De panda's hebben we goed kunnen zien. Het zijn luie beesten (zie foto), maar in een ander hok zagen we zelfs een paar panda's met elkaar spelen. Leuk om te zien. Na de panda's op zoek naar het aquarium. Beijing Zoo adverteert er mee dat ze het grootste aquarium hebben, nou dát wilden we dan graag even checken.

Het vinden van het aquarium klinkt simpel, gewoon de bordjes volgen bijvoorbeeld, maar zo simpel bleek het niet te zijn. Volgens mij hebben ze een Italiaan verantwoordelijk gemaakt voor de bewegwijzering, want er klopte werkelijk niks van. Maar gelukkig, het grootste aquarium staat natuurlijk in een groot gebouw, en dat zie je niet zomaar over het hoofd.

Nou, de advertenties van Beijing Zoo hebben niets teveel gezegd, groot is het zeker. Diverse aquaria waarvan 1 zo groot dat er zelfs een roltrap doorheen gaat (zie foto). 't Is niet alleen groot, maar ook erg mooi. Onderdeel is ook een dolfijnenshow (zie foto én video!!!). Dat wisten we van te voren niet, dus dat was een leuke verrassing. En alles bij de toegangsprijs in. Kijk, dát vindt de Nederlander erg prettig.

Op verzoek van Norah zijn we op zoek gegaan naar de krokodillen. Toen kwamen we uit bij de beren. Ook leuk, hoewel niet de bedoeling en van de huisvesting van deze beesten sprongen de tranen in onze broek. Nee, dan Emmen, daar hebben ze het beter begrepen.

Uiteindelijk hebben we de krokodillen overigens wel gevonden hoor! Er waren krokodillen in verschillende soorten en maten, dus Norah kwam helemaal aan haar trekken. Toen hadden we het ook wel gezien en zijn we (heel sjiek) met een taxi terug gegaan naar het hotel.

Vanavond eten we weer bij het hotpot restaurant. Eens kijken of we ons nog iets kunnen herinneren van de cursus hotpot-eten die we de vorige keer van de serveerster hebben gekregen.

PS: Als je op de kaart kijkt en flink inzoomt dan kun je zien waar we allemaal geweest zijn!

1. Piet, Ria, Jade en Yinte:
    9 mei 2010
    Hoi hoi,

Grappig om dit zo weer te zien. Oude tijden herleven. Wij zijn er in 2005 ook geweest, de dolfijnenshow hebben wij toen ook gezien. Volgens mij hebben jullie straks wel even werk om foto's te selecteren voor een fotoboek. Jade vindt het ook erg leuk om foto's van haar vriendin te zien en moest erg lachen om de foto met de Nintendo.
    Yvonne, ben jij vandaag ook nog verwend met prachtige zelfgemaakte cadeaus voor moederdag?
    We blijven jullie volgen, geniet nog even van de laatste dagen in China. We kunnen over twee jaar vast en zeker tips van jullie gebruiken.
    Groetjes,
    Piet, Ria, Jade en Yinte