Ff chillen

8 mei 2010 - Beijing, Luxury Service Residence, China

Vandaag hebben we gebruikt om bij te komen van de drukte van de afgelopen dagen. De kinderen hadden vanochtend na het ontbijt een knutselclub voor zichzelf georganiseerd (zie foto) en die heeft uren geduurd. Pas rond lunchtijd waren ze er klaar mee. Nou, daar heb je vakantie voor, nietwaar?

We wilden nog even naar Ritan park, want weekend + droog = springkussen? Maar, zoals je op de andere foto kunt zien hebben Norah en Inez er niet op gegokt dat het wel goed zou komen met dat springkussen. Ze hadden ook voor onder vermaak gezorgd. Oké, zij een Neetendo (volgens Inez), wij een tijdschrift (bedankt Ria, leuk!). Daarna toch maar gekeken of het springkussen er was en jawel! Wat een mazzel. Na een uur springen hebben we ze eraf getrokken, want.... we moesten op tijd zijn voor de acrobatenshow. Yeah!!

Dus in het hotel gauw opgefrist, iets gegeten, gedronken en geplast en daarna op zoek naar een taxi om ons naar het theater te brengen. We hadden 's ochtends kaartjes gereserveerd voor een acrobatenshow die door de Lonely Planet werd aangeraden. Die begon om 17.30u en zou een uur duren. Dus snel die kant uit.

De show was FANTASTISCH. En het bijzondere was dat je alles mocht filmen of fotograferen. Dus een fotootje op de site gezet, kijk maar. Dit is natuurlijk maar 1 plaatje, daarmee kun je helaas niet een hele voorstelling weergeven. Maar zet je fantasie aan het werk, maak het maar gek en dan kom je in de buurt. Norah had aan het eind rode handen van het klappen. Tjonge, indrukwekkend hoor!

Toen terug. Eerst een stukje gelopen, altijd leuk om de buurt te verkennen. Maar geen taxi te krijgen, helaas. Doorgelopen naar het Tienanmenplein. Daar is een hele nieuwe winkelstraat aangelegd. Écht prachtig, en vol met Chinezen (winkels open natuurlijk). Geen westerling te bekennen, behalve wij dan..... Intussen was het donker geworden. Alles prachtig verlicht. De ingang van de Verboden Stad, het mausoleum van Mao, het parlement, allemaal lampjes. Nog steeds geen taxi, alleen een oplichter. Toen maar met de metro, da's ook goed. Lekker douchen en slapen. Morgen naar de DIERENTUIN.