Regen in Beijing

5 mei 2010 - Beijing, China

Ja ja, ik hoor veel van jullie denken, "ha eindelijk, zij ook 'ns". En inderdaad, gisteravond ging het opeens regenen. Net toen we van het hotel onderweg waren naar het (hot pot) resturant. Het begon met een paar dikke druppels, maar al gauw was het een stortbui. We moesten flink rennen om nog enigzins droog bij het restaurant aan te komen. Handig hè, zo'n plu. Tja, die lag natuurlijk nog in het hotel.

Het bleef nog een poos regenen, en we hoorden zelfs een paar flinke onweerklappen. Toen het eten gedaan was en we terugliepen naar het hotel was het regenen gelukkig al een stuk minder. We kwamen behoorlijk droog in het hotel aan.

Direct naast het hotel is een Westers-uitziende kapper, die bijna altijd open is. Alleen 's avonds laat is er geen volk, voor de rest altijd. Aangezien het me voor de vakantie niet meer was gelukt om nog even bij de kapper langs te gaan, dacht ik "dit is mijn kans". Dus ik heb gisteravond een Chinese knipbeurt ondergaan. Leuk, spannend en het ging nog goed ook! Fijn dat er weer een stuk af is, voelt een stuk beter.

Vanmorgen lukte het niet echt met plannen maken voor de dag. De kinderen waren moe en hadden overal en nergens zin in, maar ze wilden vooral nog een keer naar het park met het springkussen (Ritan park). Dus daar zijn we eerst maar eens heen gegaan. Het was inmiddels weer lekker (droog) weer, dus dat ging prima. Helaas voor de kinderen was het springkussen er niet. Natuurlijk vanwege de regen, maar volgens ons ook omdat het geen weekend is. Pech voor ze. In plaats daarvan hebben ze gekeken bij de visvijver. Heel bijzonder is dat. Voor een paar yuan kun je 15 minuten hengelen en wat je vangt neem je mee naar huis (waarvoor?). De vijver zit vol met goudvissen. Inderdaad ja, van die dingen die je bij ons in de dierenwinkel koopt. Het leek net alsof de goudvissen die Piet en Ria in Annen door de plee hebben gespoeld er hier in Beijing weer uit zijn gekomen ;-). Maar goed, de dames hadden aanspraak aan een paar Chinese jonge meiden, die een beetje Engels spraken (zie foto). Louis en ik zaten even verder op een terrasje iets te drinken. Volgens het bord bij het terras kon je er koffie en thee krijgen. Wat dan wel weer grappig is, is dat de koffie niet op de menukaart bleek te staan. Jammer voor Louis, ik heb me uitstekend gered met heerlijke Jasmijnthee.

We hadden even nog het plan om 's middags naar de dierentuin te gaan, maar de regen (jaja, toch weer een bui) gooide roet in het eten. Onderweg kregen we een bui op onze kop. Aangezien het rond luchtijd was, hebben we besloten in een restaurantje te schuilen en daar meteen wat te eten. dat nam wat meer tijd in beslag, waardoor we de dierentuin maar hebben laten schieten voor vandaag.

Vanmiddag zijn we nog even bij Silk Street geweest voor de Chinese hebbedingen en hebben Norah en ik nog gewinkeld voor wat leuke kleren.

Vandaag niet zo'n spectaculaire dag. Voor morgen hebben we echter een trip naar De Muur op het programma staan en daar verwachten we wel wat meer van. Om 10 uur staat de minivan taxi voor en vertrekken we naar Mutianyu. Volgens onze Lonely Planet is dat minder toeristische en mooier dan de muur bij Badaling. Wel ietsje verder, maar dat hebben we er dan wel voor over. Onder het kopje Links heb ik een link gezet naar de site van Mutianyu, voor de liefhebbers.........

1. Dorothée,Marco,Eva, Miguel en Carmen:
    5 mei 2010
    Hoi,
    Echt leuk om jullie belevenissen zo te volgen ! Ben wel benieuwd naar je Chinese coupe (foto??).
    Veel plezier morgen met de bezichtiging vd Muur, lijkt mij zeer indrukwekkend.
    Groetjes,
    Dorothée
    P.S. Leuke link op jullie site "Date sexy chinese woman";.)